معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو غذاهای ارگانیک آنچه باید بدانید بخش سه - لیندا ساب

 

زنان باردار به دلیل آفت‌کش‌های استرسی که روی اندام‌هایشان اعمال می‌شود، آسیب‌پذیرتر هستند. بعلاوه، آفت کش ها می توانند از مادر به کودک در رحم مادر و همچنین از طریق شیر مادر منتقل شوند.

 

استفاده گسترده از آفت کش ها همچنین منجر به ظهور “علف های هرز فوق العاده” و “سوپر حشرات” شده است که فقط با سموم بسیار سمی مانند اسید ۲،۴-دی کلروفنوکسی استیک (یک عنصر اصلی در عامل نارنجی) از بین می روند.

 

آیا شستشو و لایه برداری از شر آفت کش ها خلاص می شود؟

شستشوی محصولات تازه سموم دفع آفات را کاهش می دهد اما از بین نمی برد. گاهی اوقات لایه برداری  رژیم آنلاین کمک می کند، اما مواد مغذی ارزشمند اغلب با پوست از بین می روند. بهترین رویکرد: یک رژیم غذایی متنوع بخورید، همه محصولات را به طور کامل بشویید و اسکراب کنید و در صورت امکان، ارگانیک بخرید.

 

بهترین قیمت برای خرید ارگانیک

غذاهای ارگانیک اغلب گرانتر از غذاهای معمولی هستند. اما اگر برخی از اولویت‌ها را تعیین کنید، ممکن است مواد غذایی ارگانیک خریداری کنید و در بودجه غذایی خود باقی بمانید.

 

سطوح آفت کش تولیدی خود را بدانید

برخی از انواع محصولات معمولی دارای آفت کش های بیشتری نسبت به سایرین هستند و در صورت امکان باید از آنها اجتناب شود. برخی دیگر به اندازه کافی پایین هستند که خرید غیر ارگانیک نسبتاً ایمن است.

 

میوه ها و سبزیجاتی که برچسب ارگانیک در آنها اهمیت بیشتری دارد

طبق گفته‌ی گروه کاری محیط‌زیست، یک سازمان غیرانتفاعی که نتایج آزمایش‌های آفت‌کش‌های دولتی را در ایالات متحده تجزیه و تحلیل می‌کند، میوه‌ها و سبزیجات زیر بالاترین سطح آفت‌کش‌ها را دارند، بنابراین بهتر است ارگانیک بخرید:

 

سیب

فلفل دلمه ای شیرین

خیارها

کرفس

سیب زمینیها

انگور

گوجه گیلاسی

کلم پیچ/کلارد سبز

کدو حلوایی

شلیل (وارداتی)

هلو

اسفناج

توت فرنگی

فلفل تند

میوه ها و سبزیجاتی که نیازی به خرید ارگانیک ندارید

این میوه ها و سبزیجات معمولی که به عنوان “Clean 15” شناخته می شوند، عموماً  رژیم آنلاین آفت کش های کمی دارند:

 

مارچوبه

آووکادو

قارچ

کلم

ذرت شیرین

بادمجان

کیوی

انبه

پیاز

پاپایا

آناناس

نخود شیرین (یخ زده)

سیب زمینی های شیرین

گریپ فروت

طالبی

اگر توانایی مالی دارید گوشت، تخم مرغ و لبنیات ارگانیک بخرید

در ایالات متحده، حیوانات پرورش یافته صنعتی ممکن است با ذرت، غلات، آنتی بیوتیک ها، محصولات جانبی حیوانی، هورمون های رشد، آفت کش ها و لجن فاضلاب تغذیه شوند. این اقدامات می تواند پیامدهای سلامتی هم برای خود حیوانات و هم برای افرادی که گوشت، تخم مرغ یا شیر آنها را مصرف می کنند داشته باشد.

 

اگر توانایی پرداخت قیمت‌های بالاتر را دارید، به دنبال گوشت گاو و محصولات لبنی با برچسب «مرور پرورش‌یافته» یا «۱۰۰% تغذیه با علف» باشید. برای گوشت خوک، مرغ یا تخم مرغ، به دنبال برچسب “ارگانیک تایید شده” باشید. ممکن است متوجه شوید که خرید قطعات ارزان‌تر گوشت از حیواناتی که به‌صورت ارگانیک پرورش یافته‌اند، به شما این امکان را می‌دهد که بدون کاهش بودجه غذایی، ارگانیک بخورید. برای مثال، سعی کنید به جای سینه های مرغی که به طور معمول بزرگ شده اند، ران مرغ ارگانیک بخرید.

 

راه های دیگر برای نگه داشتن هزینه های مواد غذایی ارگانیک در بودجه شما

از بازارهای کشاورزان خرید کنید. بسیاری از شهرها، و همچنین شهرهای کوچک، میزبان بازار هفتگی کشاورزان هستند، جایی که کشاورزان محلی محصولات خود را در یک بازار خیابانی در فضای باز، اغلب با تخفیف به فروشگاه‌های مواد غذایی می‌فروشند.

 

به یک تعاونی مواد غذایی بپیوندید. یک تعاونی مواد غذایی طبیعی یا خواربارفروشی تعاونی  رژیم آنلاین معمولاً قیمت‌های پایین‌تری را به اعضایی ارائه می‌دهد که سالانه هزینه‌ای را برای تعلق می‌پردازند.

 

به یک مزرعه کشاورزی حمایت شده از جامعه (CSA) بپیوندید، که در آن افراد و خانواده ها برای خرید “سهم” محصول به صورت عمده، مستقیماً از یک مزرعه محلی به یکدیگر ملحق می شوند. محلی و ارگانیک!

 

نکات خرید مواد غذایی ارگانیک

در فصل خرید کنید. میوه ها و سبزیجات زمانی که در فصل هستند ارزان ترین و تازه ترین هستند. ببینید چه زمانی محصول به بازار شما تحویل داده می شود تا تازه ترین غذای ممکن را بخرید.

 

در اطراف خرید کنید. قیمت اقلام ارگانیک را در خواربارفروشی، بازار کشاورزان، آنلاین و سایر مکان‌ها (حتی راهروی فریزر) مقایسه کنید.

 

به یاد داشته باشید که ارگانیک همیشه به معنای سالم نیست. درست کردن غذاهای ناسالم یک ترفند بازاریابی رایج در صنایع غذایی است، اما محصولات پخته شده ارگانیک، دسرها و تنقلات معمولاً هنوز هم قند، نمک، چربی یا کالری بسیار بالایی دارند. خواندن دقیق برچسب مواد غذایی مفید است.

 

چرا غذاهای ارگانیک اغلب گران تر هستند؟

غذای ارگانیک کار فشرده‌تری دارد زیرا کشاورزان از آفت‌کش‌های مصنوعی، کودهای شیمیایی یا مواد مخدر استفاده نمی‌کنند. صدور گواهینامه ارگانیک گران است و خوراک ارگانیک برای حیوانات می تواند دو برابر هزینه داشته باشد. مزارع ارگانیک نسبت به مزارع معمولی کوچک‌تر هستند، به این معنی که هزینه‌های ثابت و سربار باید در تولیدات کوچک‌تر بدون یارانه دولتی توزیع شود.

 

از کجا برای خرید مواد غذایی ارگانیک

برای یافتن بازارهای کشاورزان، مزارع ارگانیک، و تعاونی‌های خواربار فروشی در منطقه خود، از:

 

در ایالات متحده: راهنمای خوب غذا خوردن یا برداشت محلی

در انگلستان: FARMA

در استرالیا: فهرست بازارهای کشاورزان استرالیا

در کانادا: بازارهای کشاورزان در کانادا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.