معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو معرفی راهکارهای استارت نخوردن ماشین درهوای سرد وگرم - لیندا ساب

ممکن است برای شما هم پیش امده باشد که در یکی از روزهای سرد زمستانی با عجله سوار ماشین شوید و هرچه استارت بزنید خودروی شما روشن نشود والبته که ممکن است هرموقعی در سال این اتفاق بیوفتد و اما برای شما سوال میشود که علت استارت نخوردن ماشین چیست ؟چطور میتوانم این مشکل را بر طرف کنم ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل استارت نخوردن ماشین بپردازیم با ما همراه باشید .

 

علت و دلایل استارت نخوردن ماشین

 

این مسئله در عین سادگی ممکن است دلایل بسیار مختلفی داشته باشد ، چه بسا مشکل پیچیده ای در درون ماشین اتفاق افتاده باشد . یکی از مهمترین دلایل در ایجاد هر گونه اختلال در خودرو ، استفاده نکردن از لوازم یدکی و لوازم موتوری نامرغوب است . همیشه خرید لوازم یدکی اصل  برای افراد  چالش بزرگی است و پیدا کردن نمایندگی و فروشگاه معتبر ، میتواند این مشکل را حل کند . نگران نباشید ما در این مقاله سعی داریم به شما دلایل و راهکارهای حل این مشکل را بگوییم و در نهایت نمایندگی و فروشگاه معتبر را به شما معرفی کنیم . از علت های استارت نخوردن ماشین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-یکی از مهم ترین علت های استارت نخوردن خودرو ،  تمام شدن شارژ باتری ماشین است که در ۹۰% مواقع را شامل می شود .اگرهمین علت باعث خاموش شدن  و استارت نخوردن ماشین باشد ،  بهتر است از طریق ولت متر و یا به اصطلاح وصل کردن ولت متری از خودرویی سالم به خودرویی که دچار مشکل شده است و با شارژ کردن باتری خودرو اتومبیل خود را روشن کنید .

 

 

 

برای اینکه متوجه شوید ، که شارژ باتری تمام شده است یا خیر کافی است ، نور جلوی ماشین را روشن کرده و ببینید که کار می کند یا نه ، اگر مشکل مربوط به باتری ماشین باشد چراغ ماشین  روشن نمی شود یا خاموش و روشن می شود .

 

۲-استارت نخوردن ماشین و صدای تق و توق دادن خودروهنگام استارت زدن  ، نشان از مشکلی اساسی در سیم کشی ها و اتصالات مربوط به آن است . اگر در هنگام استارت زدن خودرو ، چراغ های پنل پشت فرمان روشن شود و سپس دوباره خاموش شده و صدای تق وتوق را شنیدید ، احتمالا بسیار زیاد خرابی خودروی شما در سیم کشی آن یا خرابی موتور استارتر آن است .

 

 

۳-ممکن است استارت نخوردن ماشین به علت ، قفل شدن موتور یا اینکه چسبیدن یاتاقان های میل لنگ یا شاتون ها باشد . برای فهمیدن این مسئله در خودروهای گیربکس دستی ،دنده را در حالت ۵ قراردهید و ماشین را هل دهید . اگر ماشین حرکت کند ، یعنی موتور قفل نیست اما اگر حرکت نکند ،  به دلیل قفل شدن موتور خودرو است .

 

علت استارت نخوردن ماشین در زمستان وهوای سرد

 

۱-باتری

 

 

یکی از علت های مهم استارت نخوردن ماشین در سرما ، باتری ماشین است . باتری ماشین که خراب باشد ، ماشین روشن نمی شود. برای اینکه بتوانیم ماندگاری باتری خودرو را بالا ببریم ، بهتر از دینام برای جلوگیری از خالی شدن باتری استفاده کنیم . دینام هیوندای وراکروز – IX55 عمر بسیار زیادی دارند و میتواند نیاز برق و  لوازم یدکی برقی  خودروی شما را تامین کند .

۲-سوخت رسانی سیستم ها

قسمت سوخت ماشین ممکن است ، یخ بزند و آلودگی آب در خودرو ، ممکن است به مشکل بزرگی تبدیل شود و باعث تحریق ماشین شود . آب درون موتور که سرد شود ، مانع تامین سوخت موتور می شود ، که همین مسئله باعث استارت نخوردن ماشین می شود . پمپ بنزین هیوندا آزرا گرنجور باعث سوخت رسانی به موتور می شود و به راحتی ماشین استارت خورده و روشن می شود .

­۳-موتور استارت دارهای معیوب

موتوراستارت ها  که داری مشکل هستند ، می توانند علت استارت نخوردن  درهوای سرد ماشین باشند . موتورهای مدرن ، علاقه زیادی به استفاده از سیستم های استارت دارند که داری مقاومتی بالا هستند و به همین علت کمتر دچار مشکل می شوند .

 

علت استارت نخوردن ماشین در هوای گرم

 

۱٫سوخت خودرو

 

اگر موتور خودرو خیلی گرم باشد ، بر اثر این گرما سیستم های داخلی موتور از دود و بخار پر خواهد شد . زمانیکه سیستم‌های داخلی موتور در این شرایط  قرار بگیرند ، در سیستم استارت ماشین اختلال ایجاد خواهد شد . این مشکل در ماشین های مدرن به دلیل مجهز بودن به انژکتور دچار این مشکل نمی شوند .

  1. باتری ماشین

 

گرمای هوا ، باعث تخلیه باتری ماشین شما می شود . زیرا باتری ها با مایع کار میکنند و گرمای هوا دچار تبخیر آن و درنتیجه ، باعث تموم شدن باتری و استارت نخوردن خودرو در هوای گرم است . شما میتوانید برای خرید بهترین لوازم یدکی هیوندا را ، از مرکز یدک تهیه کنید .

 

  1. روغن موتور

 

یکی از دلایل استارت نخوردن ماشین ، روغن موتور است و روغن موتور معمولی نمی تواند  گرمای زیاد را تحمل کند و باعث استارت نخوردن ماشین می شود . انتخاب روغن موتور خوب یکی از موانع ایجاد این مشکل است .

 

  1. خنک کننده ماشین

 

و درنهایت اگر مایع خنک کننده ی ماشین شما تمام شده باشد می تواند عامل بزرگی برای آسیب رساندن به ماشین شما و استارت نخوردن آن در هوای سرد  باشد . در این صورت میتواند دو احتمال وجود داشته باشد ، یا مشکل از مایع خنک کننده میباشد یا از قطعه خنک کن روغن اصلی توسان ۲۰۱۴ ، که در این صورت نیاز به تعویض قطعه میباشد .

 

جمع بندی

 

ما در این مقاله با شما در مورد  دلایل استارت نخوردن ماشین  و عوامل موثر در آن صحبت کردیم و مهمترین علت‌های استارت نخوردن ماشین در هوای گرم تابستان و هوای سرد زمستان را به شما با عوامل آن ها توضیح دادیم ، امیدواریم که توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم . همچنین اگر شما قصد خرید لوازم یدکی هیوندای اصل با ضمانت و گارانتی معتبر را دارید پیشنهاد ما فروشگاه تخصصی مرکز یدک است که همچنین میتوانید با ارتباط با مشاورین این فروشگاه محصول مورد نظر خود را در کمترین زمان خریداری کنید .

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 54 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 24 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.