معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو راهنمای کامل مراکز خسارت سیارتمام شرکت بیمه های ایران در سال 1402 - لیندا ساب

خسارت سیار چیست؟

مهم‌ترین معیار در خرید بیمه‌نامه، دریافت خسارت از شرکت بیمه است.این موضوع، بیمه شده را ترغیب می‌کند که به شرکت بیمه اعتماد بیشتری کرده و هرسال بیمه خود را تمدید کند. اگر قصد خرید بیمه اتومبیل داشته باشید، به علت خطرات جاده‌ای خسارت بیشتری را متحمل خواهید شد. پس بهتر است شرکت‌های بیمه‌ای را انتخاب کنید که پرداخت خسارت سیار داشته باشند. در ادامه به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

 

خسارت سیار چیست؟

از خدماتی که شرکت‌های بیمه در بیمه‌نامه خودرو ارائه می‌دهند، می‌توان به امکان پرداخت خسارت به صورت سیار اشاره کرد. در صورت وجود واحد خسارت سیار، در زمان وقوع حادثه، کارشناسان ارزیاب خسارت بیمه  به محلی که تصادف رخ داده است مراجعه کرده و حادثه را بررسی می‌کنند. به بیان دیگر، برای این‌که به راحتی بتوان خسارت را از شرکت بیمه دریافت کرد، باید  تعداد مراکز پرداخت خسارت بیشتر بوده و در دسترس باشند. همچنین اگر شرکت بیمه در این راستا یاری رسان باشد و در پرداخت خسارت تعللی نکند، نظر بیمه‌گزاران  را به خود جلب خواهد کرد. معیاری مهم برای انتخاب بهترین بیمه ماشین از هر یک از شرکت‌های بیمه این است که بیمه‌گزار بتواند در کمترین زمان ممکن از شرکت بیمه خسارت بگیرد.با داشتن واحد خسارت سیار این اتفاق خواهد افتاد.

 

بهترین کار در زمان تصادف چیست؟

هنگامی که تصادف رخ می‌دهد، علاوه بر انتقال حس بد به زیان دیده و راننده‌ی مقصر، فکر کردن به مراحلی که برای دریافت خسارت باید طی شود، امان را می‌برد.در برخی موارد بسیاری از افراد نمی‌دانند باید چگونه دنبال دریافت خسارت باشند. گاهی نیز این افراد نمی‌دانند که چه مدارکی را برای آن باید ارائه دهند.در این مطلب قصد داریم در رابطه دریافت خسارت به روش گفته شده با شما صحبت نماییم.

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان تصادف باید به آن توجه داشته باشید، نداشتن استرس و حفظ آرامش است. در اکثر مواقع کار به حضور یافتن پلیس نکشیده و دو راننده به توافق می‌رسند.

از خدمات بی‌نظیری که در برخی از شرکت‌های بیمه وجود دارد، داشتن واحد خسارت سیار است. در واقع با داشتن این گزینه در خدمات شرکت بیمه، در زمان خسارت کارشناسان مربوطه به محل تصادف اعزام شده و حادثه را از نزدیک بررسی می‌کنند. البته شما می‌توانید در راهنمای بیمه شخص ثالث با کسب اطلاعات بیشتر درباره این بیمه خودرو راحت تر به دریافت خسارت خودروی خود در تصادفات بپردازید.

 

خسارات قابل پرداخت از طریق واحد‌‌های سیار

دریافت خسارت سیار از بیمه خودرو

برخی تصور می‌کنند که کارشناسان سیار  فقط خسارت‌ بیمه شخص ثالث را ارزیابی و بررسی می‌کنند. در صورتی که این‌طور نیست. خسارت بیمه بدنه نیز از این طریق قابل پرداخت است.

 

دریافت خسارت سیار از شرکت بیمه

دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. یکی از مرسوم‌ترین روش‌های دریافت خسارت مراجعه به مراکز پرداخت خسارت است. متقاضیان عزیز می‌توانند به مراکز دریافت خسارت شهر/ استان خود مراجعه کرده و نسبت به وصول خسارت اقدام نمایند.لازم به ذکر است که با انتخاب این روش باید زمان زیادی را صرف کرده یا با مشکلاتی اعم از ناهماهنگی طرفین،عدم مراجعه مقصر به مرکز پرداخت مواجه شوید.

بهترین روش برای دریافت خسارت، استفاده از روش پرداخت خسارت سیار است. لطفا توجه داشته باشید که این روش تنها برای خسارت‌های مالی قابل استفاده است نه خسارت‌های جانی!

 

مدارک لازم برای دریافت خسارت سیار

مدارک لازم برای دریافت خسارت سیار

به منظور دریافت خسارت به روش فوق، می‌بایست طرفین حادثه در محلی معین اعلام حضور کرده و مدارک زیر را به منظور دریافت خسارت سیار به همراه داشته باشند:

  • گزارش پلیس
  • کروکی تصادف
  • گواهینامه طرفین
  • کارت خودرو طرفین
  • بیمه شخص ثالث معتبر طرفین

چنانچه خسارت وارده کم باشد، نیازی به رسم کروکی تصادف نخواهید داشت. اما برای اطمینان لازم می‌‎توانید درخواست رسم کروکی دهید.

 

میزان پرداخت خسارت سیار

برای پرداخت خسارت به روش گفته شده می‌بایست به سقف درج شده در بیمه‌نامه توجه داشته باشید. آن‌چه در بیمه‌نامه شما لحاظ شده است سقف خسارت دریافتی شماست.

 

پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث بدون کروکی پلیس

در شرایط زیر بدون کشیدن کروکی خسارات مالی پرداخت می‌شود:

  • هردو وسیله نقلیه دارای بیمه شخص ثالث معتبر و پیوسته باشند.
  • هر دو راننده دارای گواهینامه معتبر و متناسب با وسیله نقلیه باشند.
  • حادثه منجر به خسارت جرحی (جراحت یا فوت ) نشده باشد.
  • حداکثر خسارت وارده به زیاندیده ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ است.
  • طرفین حادثه در مورد مقصر اختلاف نظر نداشته باشند.
  • هر دو وسیله نقلیه توسط کارشناس بیمه بازدید شود.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بدون کروکی در بیمه شخص ثالث

مدارک زیر برای دریافت خسارات بدون کروکی در بیمه شخص ثالث مورد نیاز است:

  • شماره بیمه شخص ثالث طرفین حادثه
  • اصل و کپی گواهینامه رانندگی طرفین حادثه
  • کپی و اصل کارت ملی طرفین حادثه
  • اصل و کپی کارت خودرو طرفین حادثه
  • سند مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده
  • شماره حساب بانکی (شماره شبا ) زیاندیده جهت واریز خسارت

 

شرکت‌های بیمه‌ای که خسارت سیار پرداخت می‌کنند؟

در جدول زیر مراکز خسارت سیار تمام شرکت‌های بیمه بررسی شده است:

شماره تماس پرداخت خسارت در شهرستان پرداخت خسارت در تهران خسارت سیار بیمه ثالث خسارت سیار بیمه بدنه شرکت بیمه
۰۹۶۶۸ بیمه ایران
۸۷۰۷ بیمه آسیا
۸۴۳۲۵/۴۵۸۲۴ بیمه البرز
_ بیمه دانا
_ بیمه پارسیان
۸۴۳۲۵ بیمه پاسارگاد
_ بیمه کوثر
۴۵۸۲۴ بیمه تعاون
_ بیمه سرمد
۸۴۳۲۵ بیمه رازی
_ بیمه معلم
۸۴۳۲۵ بیمه ملت
_ بیمه ما
_ بیمه کارآفرین
۸۴۳۲۵ بیمه سینا
۸۹۴۳ بیمه سامان
۸۴۳۲۵ بیمه نوین
۸۴۳۲۵/۱۴۰۱ بیمه تجارت نو
بیمه دی

 

پرداخت خسارت در محل به وسیله بیمه ایران

شرکت بیمه ایران خسارت سیار را برای بیمه شخص ثالث فقط در شهر تهران ارائه می‌دهد. در صورت بروز تصادف، می‌توانید در ساعات کاری  به  مراکز تماس این شرکت تلفن کنید و درخواست اعزام کارشناس کنید.چنانچه در خارج از ساعات کاری دچار تصادف شدید، پس از دریافت گزارش پلیس و کروکی، در روز بعد از تصادف با مراکز گفته شده تماس حاصل فرمایید.هر دو راننده مقصر و زیان دیده در محلی معین حاضر گردید تا خسارت شما در همان محل پرداخت شود. فقط کافی است تا با تلفن بیمه سیار ایران تماس بگیرید. البته شرایط پرداخت خسارت بیمه ایران بهتر است که در هنگام تماس با شرکت بیمه ایران در نظر بگیرید.

 

سقف پرداخت خسارت سیار بیمه ایران

اگر برای شما هم سوال است که؛ تعیین خسارت سیار بیمه ایران چگونه انجام می‌شود؟ ادامه این مطلب را در مورد بیمه ایران سیار حتما بخوانید. سقف پرداخت خسارت سیار بیمه ایران در محل حادثه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و بدون گزارش پلیس برای بیمه نامه‌های شخص ثالثی که پوشش ۹۰ میلیون تومانی دارند، اعمال می‌شود.  خسارت سیار بیمه بدنه ایران همیشه بعد از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان این بیمه انجام می‌گیرد.

بیمه ایران از سال ۸۶ در جهت ارائه خدمات سریع و آسان به مردم طرح پرداخت خسارت سیار در تهران را آغاز کرد. طبق این طرح خسارت مردم در صحنه تصادف اتومبیل پرداخت می شود و در ضمن تا سقف تعهدات شخص ثالث خسارت بدون گزارش پلیش پرداخت می شود. برای استفاده از این خدمات لازم است درخواست کارشناس سیار بیمه ایران را از نمایندگی‌های این بیمه داشته باشید. کارشناس سیار بیمه ایران تهران بعد از برقراری تماس شما به محل حادثه می‌آید و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

 

پرداخت خسارت سیار در بیمه آسیا

این بیمه خسارت سیار بیمه بدنه و شخص ثالث را به صورت سیار در شهر تهران پرداخت می‌کند. پرداخت خسارت سیار بیمه آسیا در محل حادثه و توسط کارشناسان این بیمه انجام می‌گیرد.

 

دریافت خسارت سیار بیمه البرز

به منظور دریافت خسارت بیمه البرز باید با شماره تلفن سیار بیمه البرز ثبت شده در جداول بالا تماس حاصل نموده و درخواست اعزام کارشناس سیار بیمه البرز دهید. این شرکت بیمه نیز خسارت شخص ثالث و بدنه را در سراسر کشور به صورت سیار پرداخت خواهد کرد. پرداخت خسارت سیار بیمه البرز هم مانند سایر بیمه‎‌ها بعد از کارشناسی و برآورد هزینه توسط کارشناسان و نمایندگان این بیمه در محل حادثه پرداخت می‌شود.

 

پرداخت خسارت سیار بیمه پاسارگاد

این شرکت بیمه نیز در هردو رشته بیمه بدنه ماشین و بیمه شخص ثالث امکان سیار برای پرداخت خسارت دارد و آن را به بیمه‌گزاران ارائه می‌دهد.

 

خسارت سیار بیمه رازی

بیمه رازی نیز در سرتاسر کشور پرداخت خسارت را به صورت سیار را ارائه می‌دهد. شرکت بیمه رازی، خسارت هردو بیمه بدنه و  بیمه شخص ثالث را به همین روش پرداخت می‌کند.

 

پرداخت خسارت سیار بیمه سرمد

این شرکت در سال‌های اخیر با اضافه کردن روش پرداخت خسارت به صورت سیار، خدمات خود را بهینه کرده است. بیمه سرمد نیز در سراسر کشور به همین روش خسارت تصادفات اتومبیل را پرداخت می‌کند.

 

پرداخت خسارت سیار بیمه تعاون

بیمه تعاون دارای قابلیت عرضه خدمات سیار ارزیابی خسارت است. پرداخت خسارت سیار بیمه تعاون بعد از بررسی توسط کارشناسان این بیمه انجام می‌شود. برای این کار، بیمه گزاران لازم است تا با شرکت‌های ارزیاب خسارت سامان نگار به شماره ۰۲۱۸۴۳۲۵ و محک خسارت ۰۲۱۴۴۰۰۶۱۶۲ تماس بگیرند.

شماره تلفن واحد پرداخت خسارت سیار شرکت‌های مختلف به صورت زیر است:

  • بیمه ایران: ۸۸۸۸۷۱۸۶ – ۰۲۱ یا ۰۹۶۶۸
  • تجارت نو: ۰۹۶۹۹۰ (دارای اپلیکیشن اعلام خسارت)
  • بیمه دی: ۱۶۷۱
  • بیمه پارسیان: ۸۲۵۹
  • بیمه تعاون: ۸۴۳۲۵-۰۲۱ یا ۴۵۸۲۴-۰۲۱

 

خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

بیمه دات کام یک کارگزاری اینترنتی فروش بیمه است. شما می‌توانید بیمه‌های بدنه و شخص ثالث را به صورت آنلاین از این کارگزاری خریداری کنید. برای خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از بیمه دات کام کافی است به سایت این کارگزاری وارد شوید و مراحل را بر اساس آن‌چه که توضیح داده شده است انجام دهید. بیمه دات کام یک کارگزاری معتبر اینترنتی است که سال‌ها است در زمینه فروش و ارائه بیمه فعالیت دارد.

منبع : سایت بیمه دات کام (bimeh.com)

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 65 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 13 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها