معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو هر آنچه که لازم است در مورد دزدگیر ماشین بدانیم - لیندا ساب

 

 ایمنی خودرو ها به دو بخش حفاظت از سرنشینان در تصادف و ایمنی خودروها در برابر سرقت تقسیم شده است و امروزه حفاظت خودرو در برابر دزدی از مسائل بسیار مهم است و یکی از بهترین روش ها جهت جلوگیری از سرقت خودرو استفاده از دزدگیر است. در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات جامعی در مورد دزدگیرهای ماشین در اختیار علاقه مندان عزیز قرار دهیم.

 

دزدگیر های ماشین

سیستم های اعلام سرقت خودرو یا دزدگیر ماشین از مهمترین تکنولوژی های حفاظتی است که به جهت حفاظت بیشتر از خودرو ساخته شده است . نکته جلب توجه این است که دزدگیر های ماشین بیش از نیم قرن قدمت داشته و علاوه بر امنیت ماشین ها دارای ابزار های کاربردی دیگری هم هست که این موضوع سبب شده تا استفاده از این ابزار ضروری شود .
اولین مورد ثبت شده سرقت خودرو در سال ۱۸۹۶ اعلام شد یعنی زمانی که تنها یک دهه پس از آن خودرو های گاز سوز برای اولین بار معرفی شده بود . برخی از مطالعات این گونه ادعا کردند که هر ۲۰ ثانیه در ایالت متحده یک ماشین مورد سرقت قرار می گرفت . با توجه به این آمار میلیون ها نفر از آمریکایی ها در سیستم های دزدگیر سرمایه گذاری کردند.
دزدگیر های ماشین اولین بار توسط شخص ناشناسی در سال ۱۹۱۳ ساخته و به طوری طراحی شده بود که به محض از کار انداختن موتور فعال می شد . در سال ۱۹۱۶ مدل پیشرفته تری وارد باز شد که دارای یک گیرنده رادیویی بود و دارنده ماشین دزدگیر را با خود حمل می کرد و در صورتی که موتور روشن می شد با دریافت سیگنال از خودرو به دارنده ماشین هشدار می داد .

 

مزایای استفاده از دزدگیر ماشین ها

استفاده از دزدگیر خودرو دارای مزیت بسیار زیادی  می باشد  که در ادامه مقاله  برخی مزیت های آن را ذکر خواهیم کرد .

جلوگیری از سرقت  ماشین
جلوگیری از سرقت وسایل و تجهیزات ماشین
باز و بسته کردن سریع درهای ماشین بدون احتیاج به سوئیچ
در صورت سرقت ماشین با علائم هشدار دهنده سیستم دزدگیر آن را در می توان  زمان کوتاهی پیدا کرد.
فعال یا غیر فعال کردن خودرو و کنترل آن  بدون نیاز به راننده ماشین

قسمت های مختلف دزدگیر ماشین ها

جعبه دزدگیر ماشین:

جهت ایمنی  دزدگیرها  بهتر است مدار اصلی آن داخل یک جعبه آهنی کوچک ساخته شده باشد و  با یک در روی لولا قرار  گرفته باشد. همچنین در صورت سیم‌کشی های توکار دزدگیر های خودرو، دستگاه  دارای امنیت بیشتری است.

سیم‌های دزدگیر ماشین:

سیم‌های دزدگیر ماشین که معمولا هشت عدد هستند بهتر است که از جعبه اصلی که مدار دزدگیر در آن قرار دارد، خارج گردد . معمولا چهار سیم برای حسگر نوری، دو سیم به ولتاژ مثبت و منفی و  ۱۲ ولت هم  تغذیه حسگر نوری و دو سیم مربوط به رله است که هنگام تحریک این دو سیم به هم متصل می‌شوند، می‌باشد.

آژیر دزدگیر ماشین:

صدای بلند آژیر برای دزدگیر خودرو یک امتیاز محسوب می گردد . بهتر است برای این کار از آژیرهای بوقی استفاده گردد. بهتر است بلندگو داخل جعبه‌ای فلزی که جلوی آن باز باشد، محکم شود  و جهت امنیت بیشتر توکار نصب  گردد.

انواع دزدگیر های ماشین   

امروزه مدل های مختلفی از دزدگیر های ماشین در بازار  وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند.  در ادامه به معرفی برخی دزدگیر های ماشین می پردازیم .

 

دزدگیر ساده

یکی از پرمصرف ترین و پر کاربردترین  دزدگیرهای اتومبیل، دزدگیر ساده است.  این دزدگیر کارایی زیادی ندارد . اکثر خودروهای  که در کشورمان وجود دارد از نوع دزدگیر ساده است . با اینکه  این دزدگیر ها ساده هستند . اما بسیاری از سارقانی که کم تجربه هستند نحوه کار با آنها را نمی دانند. دزدگیر ساده در برندهای مختلفی در بازار موجود است  و دارای اجزا زیر می باشد .

ریموت کنترل با برد حدود ۱۰۰۰ متر
سیستم های اعلام هشدار با صدا
مجهز به سنسورهای حساس در حرکت و ضربه

دزدگیر تصویری

نوعی دیگر از دزدگیر ها، نوع تصویری آن است که از بهترین دزدگیرها قلمداد می شود .  دزدگیر های تصویری بیشتر با نام ریموت کنترل تصویری شناخته می گردد . این مدل دزدگیر نیز در مدل های  مختلفی تولید می گردد . اگر قصد خرید دزدگیر های تصویری را دارید  همیشه سعی کنید مدل های با کیفیت و مرغوب که دارای ریموت کنترل تصویری است  را خریداری کنید زیرا دارای کاربرد ها و آپشن های بسیار بالایی است.
در دزگیرهای تصویری می توانید شکل شماتیکی از خودرو را در صفحه نمایش آن مشاهده کنید و در صورت روشن شدن، همچنین وارد شدن ضربه و باز شدن درب خودرو در صفحه نمایش نشان داده  می شود و با اعلام هشدار به صورت لرزش مالک خودرو را آگاه می سازد .

 

 دزدگیرهای سیم کارتی

نوع سوم دزدگیر نوع سیم کارتی ماشین است. این دزدگیر به تازگی طراحی گردیده  و برخی از برندها آن را جزو بهترین دزدگیرها ماشین معرفی کرده اند. دزدگیر سیم کارتی طوری طراحی شده که دارای یک اپلیکیشن می باشد که می توان به راحتی آن را بر روی گوشی های هوشمند نصب نمود . این دزدگیر به دارای امکاناتی قابل توجهی است از قبیل :

روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور
تعریف حداکثر سرعت برای خودرو
نمایش موقعیت ماشین در لحظه
مجهز به ریموت کنترل

 

ویژگی های منحصر به فرد دزدگیر های ماشین ها

 

بیشتر دزدگیرهای ماشین  به موارد ذکر شده مجهز می باشند ، این ویژگی ها از قبیل :

دارای حسگرهای حرکت، ضربه و سوئیچ خودرو
امکان آژیر پخش صداهای مختلف
مجهز به یک گیرنده رادیویی قوی برای کنترل از راه دور
مجهزبه  باتری کمکی تا در صورت از کار افتادن آن برق سیستم دزدگیر از آن استفاده کند.
امکانئ پخش کنترل کامپیوتر که تمام قسمت ها را کنترل می کند و دارای آژیرهای  مختلفی  است.
دزدگیر خودرو دارای قسمت های مختلفی است. از جمله این اجزا کیت، ریموت کنترل، آنتن، شاسی (لادری)، آژیر، سنسور التراسونیک، شوک سنسور، رله و سیم های رابط  است.

جهت  انتخاب یک دزدگیر مناسب چه ویژگی هایی  اهمیت دارد :

با توجه به مدل  و همچنین تنوع مختلفی که در دزدگیرهای خودرو وجود دارد، سعی کنید در هنگام خرید آن ها بسیاردقت کنید . از جمله نکاتی که در هنگام خرید دزدگیر ماشین باید در نظر گرفت  از قبیل :

معتبر بودن و شناخته بودن برند محصول
کیفیت محصول مورد نظر
قیمت محصول مورد نظر
دارا بودن برد مناسب
ریموت کنترل های مقاوم و مستحکم
کشور سازنده محصول
دارا بودن ضمانت نامه معتبر محصول
سازگاری با انواع خودروها
ایمن بودن در برابر سیگنال های خارجی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 338 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 21 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.