معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو سیستم های صوتی هوشمند - لیندا ساب

 

سیستم صوتی هوشمند از جذاب ترین وسیله در هر خانه‌ای محسوب می گردد و صحبت کردن در مورد این مقوله بسیار هیجان انگیز و جالب است. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد سیستم‌های صوتی هوشمند در خانه صحبت کنیم .

 

سیستم صوتی در خانه

امروزه یکی از وسایلی که معمولا در تمامی خانه ها وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد سیستم صوتی منازل است که معمولا از یک دستگاه پخش خانگی و دو یا چند بلندگو تشکیل شده است و فقط موسیقی را   از یک قسمت خاص در منزل  شنیده می شود .  اما اگر سیستم صوتی خانه تان هوشمند باشد اوضاع متفاوت است و می توانید موسیقی را آن طور که دوست دارید در هر گوشه ای از خانه که باشید گوش دهید و از آن لذت  ببرید  وبه گوش دادن  موسیقی بدون هیچ محدودیتی را تجربه نمایید .

 

سیستم صوتی هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟

سیستم صوتی خانه های هوشمند یکی از پر طرفدارترین بخش های خانه های هوشمند است .این سیستم حس و حال همیشه شما را می فهمد مثلا زمانی که به اتق خود برای استراحت می روید یک قطعه زیبای پیانو پخش می شود به طوریکه که موسیقی مناسب برای شام در سالن در حال پخش است ، برای میهمان ها آهنگ شاد پخش می کند و در حمام صدای رویایی ویولن . قطعا هر شخصی ارشیو موسیقی متفاوتی نسبت به دیگری دارد با انتقال آرشیو موسیقی مورد علاقه تان به پردازنده مرکزی خانه هوشمند میتوانید برای قسمت های مختلف منزل با سناریوی مورد توجه خودتان پخش موسیقی داشته باشید .

مهم ترین ویژگی های سیستم صوتی ساختمان های هوشمند چیست ؟

  کنترل هوشمند اسپیکرها در  قسمت‌های مختلف  خانه.
•   پخش موسیقی های  متفاوت در فضاهای متفاوت .
•   استفاده از فلش یا بلوتوث برای پخش موسیقی و یا  اضافه کردن  حافظه یک ترابایتی از آهنگ های متنوع.
• پخش دو موسیقی متفاوت از یک فلش.
• پخش موسیقی هماهنگ با نورپردازی .
• پخش موسیقی در زمان های معین و مشخص شده.
•   نصب باند در هر فضایی از خانه.
•   انتخاب باندهایی با درجه وات متفاوت برای فضاهای مختلف.
• کنترل هوشمند باندها. و روشن شدن انها با حضور افراد .

 

تفاوت سیستم صوتی هوشمند با سینماهای خانگی چیست؟

در مورد تفاوت های سیتم صوتی و سینماهای خانگی  نکته قابل توجه این است که که  اصولا این دو محصول با هم قابل مقایسه نمی باشند ، زیرا برای مصارف  متفاوتی تهیه شده اند. هدف سیستم های صوتی در خانه های هوشمند هماهنگی و قابلیت کنترل همه جانبه در خانه  استو  هدف از هوشمندسازی در ساختمان ها، اجرای یک پکیج یکپارچه  می باشد  که بتواند تمام مصرف کننده ها را به طور هماهنگ کنار یکدیگر به طور مفید به کار گیرد . سیستم صوتی یکی از امکانات مهم در خانه هوشمند می باشد که با سایر تجهیزات به صورت هماهنگ کار می کند. مثلا  با نورپردازی هماهنگ است ، هنگام باز شدن درب منزل فعال  می شود  و یا هنگام خروج از خانه خود به خود خاموش می گردد.

 

سیستم صوتی در خانه هوشمند آلفا به چه صورت کار می کند؟

راه کار های متفاوت و زیادی وجود دارد که بتوانید به سیستم صوتی آلفا متصل شوید ، مانندفلش یا بلوتوث موبایل و یا حافظه داخلی در سیستم صوتی .

 

آیا اسپیکرهای  خانه های  هوشمند آلفا با باندهای معمولی متفاوت است؟

یکی از  جالب ترین و جذابیت های اسپیکرهای خانه های هوشمند توانایی تشخیص این سیستم ها  از حضور افراد است.  مثلا اگر در اتاق های خانه در حال گوش دادن به موسیقی باشید و از اتاق خارج شوید تا برای انجام کاری به آشپزخانه بروید اسپیکر اتاق خاموش می شود و با ورود شما به آشپزخانه باند شروع به پخش ادامه موسیقی خواهدکرد، این عملکرد یک اسپیکر هوشمند است .

 

یک آمپلی فایر  می تواند چند خروجی باند داشته باشد؟

در خانه های  هوشمند آلفا  فقط با یک آمپلی فایر می توان  شش خروجی باند داشت . یعنی شش عدد باند در فضاهای مختلف خانه  فقط با یک آمپلی فایرکار می کند .   یعنی یک صرفه جویی  عالی در میزان  هزینه های شما. یک آهنگ خاص انتخاب کنید تا در زمانی  مشخص و معینی  به طور  خودکار پخش شود. طراحی سیستم های صوتی خانگی آلفا با تمامی برنامه های شما هماهنگ است. می توانید  سناریوهای مختلفی در ساختمان هوشمند  داشته باشید، به طوری برای هر زمانی و در هر مکانی، یک برنامه ریزی متفاوت و هیجان انگیز داشته باشید. مثلا میتوانید برای داشتن یک تولد غافلگیرانه برنامه ریزی کنید که آهنگ مورد نظرتان با نور پردازی خاصی پخش شود  و یا هنگام ورود میهمانان یک موسیقی ملایم پخش شود و یا هنگام بیدارشدن از خواب با یک موسیقی ملایم روز خود را آغاز کنید.

 

آیا سیستم  های صوتی هوشمند به تنهایی در خانه  قابل اجرا هستند؟

باید به این نکته توجه کرد که سیستم های صوتی هوشمند فقط در خانه های هوشمند قابل استفاده هستند و کنترل سیستم های صوتی هوشمند در منازل از طریق یک هوش مصنوعی امکان پذیر است به این صورت که کنترل هوشمند سیستم صوتی خانه را می توانید در دست بگیرید و از سیستم های صوتی هوشمند خانگی که با سایر تجهیزات هماهنگ است استفاده نمایید .

 

معرفی تجهیزات سیستم صوتی هوشمند

استفاده از مدارات دیجیتال و آمپلی­ فایر  جهت حذف نویزها، تولید صدایی با کیفیت و سایر اختلافات مربوط به سیستم هوشمند.

قابلیت پخش موسیقی در حمام و سرویس‌­های بهداشتی، به صورت همزمان با ورود آن ها.

انتقال و ارسال آرشیو موسیقی به سیستم   خانه های هوشمند.

کنترل سیستم صوتی خانه هوشمند از طریق مانیتور ریموت کنترل، لمسی، موبایل، تبلت و…

انتخاب و پخش موسیقی برای هر بخش از ساختمان به صورت مستقل و مجزا .

استفاده از باندهای ضد آب  برای فضاهایی مانند حمام، استخر.
کاربران خانه های هوشمند، جهت شنیدن ، گوش دادن فایل های صوتی خود به حضور مداوم در ان مکان نیست ، بلکه با خیالی راحت می توانید از اتاقی به اتاق دیگر حرکت نموده و در هر منطقه از خانه که بخواهید می توانید حضور داشته باشید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.