معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو راهنمای خرید ساندبار - لیندا ساب

 

با تولید و طراحی  تلویزیون های باریک ، کیفیت صدای آنها اغلب کاهش چشمگیری داشته. دلیل آن کاملاً ساده است: فضای کمتری برای یک سیستم صوتی قدرتمند وجود دارد. اما ، کیفیت صدا در بسیاری از تلویزیون های با عملکرد بالا و گران قیمت در بازار در حال بهبود است اما اکثر تلویزیون ها هنوز هم به اندازه ظاهرشان مناسب نیستند.

در واقع ، اکثر تلویزیون های امروزه که ما بررسی کرده ایم نتوانستند بیش از یک ستاره در بخش سیستم صوتی دریافت کنند. گرچه سیستم های صوتی امروزه که بر روی تلویزیون ها استفاده شده است مناسب برای برنامه های تلویزیون است ، اما ممکن است برای فیلم ها و حتی درام های تلویزیونی کمی صدای بیشتری بخواهید همراه با جزئیات و وضوح بیشتری بخواهید.

یکی از گزینه های عالی  که این روزها که به طور چشمگیری محبوب شده است بلندگو های ساندبار است ، یک راه حل آسان تر و ارزان تر از خرید یک سیستم کامپوننت کامل است. یک ساندبار (نوار صدا) دارای چندین بلندگو و وسایل الکترونیکی است که آنها را در یک محفظه نازک که به تلویزیون متصل می شود تأمین می کند ، نیازی به گیرنده نیست. برخی از آنها ساب ووفر جداگانه ای دارند که معمولاً بی سیم است و برخی دیگر دارای بلندگوهای پشتی هستند تا یک سیستم کامل صدای فراگیر ایجاد کنند. این مقاله راهنمای خرید ساندبار است.

ساندبار یا سینمای خانگی

توجه داشته باشید که ساندبار ها معمولاً دارای قدرت کمتر و ویژگی های کمتری نسبت به یک سینمای خانگی دارند ، بنابر این اگر دارای یک سالن بزرگ هستین و علاقه به دریافت یک صدای با کیفیت دارید ، انتخاب ساندبار گزینه مناسبی برای شما نیست. اما اگر فضای کم یا متوسطی دارید و به دنبال راهی ساده برای افزایش و کیفیت صدا هستید. ساندبار ها بهترین گزینه برای شما هستند.

 

محیط خود را در نظر بگیرید

فضای قرار گیری تلویزیون و ساندبار را نیز در نظر بگیرید اگر مایلید که ساندبار را بر روی میز و جلوی تلویزیون قرار دهید مراقب باشد برای عملکرد ریموت کنترل تلویزیون مزاحمتی ایجاد نکند.

اگر از ساندبار فقط برای افزایش صدای تلویزیون استفاده می کنید ، می توانید به سراغ مدل های ارزان قیمت بروید که حداقل دارای کیفیت صدای خوب در رتبه بندی مناسب است. تقریباً از صدای داخلی هر تلویزیون یک گام بالاتر خواهد بود. اما اگر می خواهید از نوار صدا برای موسیقی و یا دریافت صداهایی با کیفیت عالی استفاده کنید، ما خرید ساندبار از برند های معتبری مانند سونی را پیشنهاد می کنیم.

ساندبار سونی از با کیفیترین محصولات در بین سایر رقبا است. که با توجه به تکنولوژی های بکار رفته در این محصول صدایی کاملا فراگیر دریافت خواهید کرد.

اتصالات مورد نیاز ساندبار

برای اتصال منابع مختلف صوتی و تصویری به ساندبار به ورودی های مختلفی نیاز دارید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ورودی های موجود در ساندبار یا سینمای خانگی با خروجی های اجزای منبع سازگار باشد. البته امکانات جدیدی نیز وجود دارد که بدون اتصالات مرسوم و از طریق اتصال بیسیم دستگاه توانایی پخش صدا را دارد.

از اتصالات مرسوم در ساندبارها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

HDMI: برخی از ساندبارها دارای یک یا چند ورودی HDMI هستند و ممکن است دارای یک خروجی HDMI به تلویزیون باشند ، این درگاه به شما امکان می دهد از ساندبار برای جابجایی بین اجزای منبع ویدیو استفاده کنید. اکنون بسیاری از اتصالات HDMI از قابلیت کانال بازگشت صدا (ARC) پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد تلویزیون صدا را به ساندبار ارسال کند. اگر اجزای منبع شما ، مانند جعبه کابل ، مستقیماً به تلویزیون وصل شود ، این امکان را به شما می دهد که از ساندبار به تلویزیون متصل شوید. اگر قصد دارید یک پخش کننده Blu-ray یا دستگاه پخش Blu-ray Ultra HD با قابلیت فیلمبرداری سه بعدی یا ۴K را متصل کنید ، مطمئن شوید که نوار صدا از ویژگی عبور برای ارسال این سیگنال ها به تلویزیون شما برخوردار است.

Bluetooth: اکنون ساندبارهای بیشتری از بلوتوث پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد موسیقی را از طریق دستگاه های تلفن همراه (تبلت ، تلفن یا رایانه) به صورت بی سیم به بلندگوی نوار صدا ارسال کنید. برخی از ارتباطات میدانی (NFC) پشتیبانی می کنند ، که راهی سریع برای ایجاد بدون سیم است. برخی از آنها دارای بلوتوث دو طرفه هستند که به شما امکان می دهد موسیقی را از ساندبار به بلندگوها یا هدفونهای دارای بلوتوث ارسال کنید.

WiFi: مدل های دارای WiFi داخلی به شما امکان می دهند به طور مستقیم از نوار صدا به خدمات موسیقی آنلاین مانند Pandora و Spotify دسترسی داشته باشید.

ورودی های صوتی دیجیتال: در اکثر ساندبار ها حداقل یک ورودی صوتی دیجیتال (نوری یا کواکسیال) و همچنین ورودی های استریو آنالوگ RCA (قرمز و سفید) یا مینی جک برای اتصال جعبه های کابل ، تلویزیون ، دستگاه های پخش دیسک ، دستگاه پخش موسیقی قابل حمل وجود دارد. ، و سایر درگاه ها در سالهای اخیر ، ورودی ها و خروجی های صوتی دیجیتال نوری به رایج ترین نوع اتصال متصل شده اند. اما به طور فزاینده ، تجهیزات جدیدتر مانند جعبه های کابل و دستگاه های پخش Blu-ray سیگنال های صوتی دیجیتال را از طریق کابل HDMI ارسال می کنند.

اگر می خواهد برای اتصال چند دستگاه به ساندبار استفاده کنید در این صورت ، مطمئن شوید که حداقل دارای دو ورودی HDMI است ، به علاوه یک ورودی نوری برای دستگاه هایی که فاقد HDMI است.

ساندبار ها امروزه با توجه به قیمت پایین و کیفیت صدای قابل قبول نسبت به سایر سیستم های صوتی خانگی از قبیل سینما های نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 467 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 22 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.