معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو خازن خودرو چیست؟ - لیندا ساب

 

یک خازن فقط یک جزء الکترونیکی است که می‌تواند برای ذخیره انرژی استفاده شود ، مانند یک باتری. در حقیقت ، اولین باتری ها در واقع خازن های اولیه بودند که از کوزه های شیشه ای پر از آب ساخته شده بودند.

شما برای خرید یک سیستم صوتی حتما نیاز به یک خازن دارید تا تمام توان را از باتری گرفته نشود ، یک خازن فقط یک جزء الکترونیکی است که می تواند برای ذخیره انرژی استفاده شود ، مانند یک باتری. در حقیقت ، اولین باتری ها در واقع خازن های اولیه بودند که از کوزه های شیشه ای پر از آب ساخته شده بودند.

 

قدرت تقاضا

هر خازن از سه مؤلفه اصلی تشکیل شده است: دو هادی الکتریکی و ماده ای به نام دی الکتریک ، که به عنوان عایق بین هادی ها عمل می کند. هنگامی که رسانای منبع ولتاژ تأمین شود ، یک میدان الکتریکی ساکن در دی الکتریک ایجاد می شود. این به طور موثری انرژی الکتریکی را ذخیره می کند ، که پس از جدا شدن مدار شارژ می تواند آزاد شود.

خازنها کاربردهای مختلفی در لوازم الکترونیکی دارند ، از بین بردن سیگنالهای DC و AC گرفته تا انرژی کافی در صورت تقاضا برای شروع موتورهای الکتریکی که برای ادامه کار نیاز به گشتاور اضافی زیادی دارند. هر وسیله الکترونیکی داده شده ای که در اختیار دارید تقریباً دارای خازن است علاوه بر سایر اجزای مانند ترانزیستور و مقاومت ، و آنها در منابع تغذیه بسیار متداول هستند.

 

سیستم های صوتی خودرو گرسنه قدرت

در سیستم های صوتی داخل خودرو ، از یک خازن می تواند برای تغذیه آمپلی فایر استفاده شود. مسئله این است که یک آمپر قدرتمند ممکن است از توان تولید سیستم الکتریکی ماشین شما فراتر رود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، شما به طور معمول چراغهای جلو یا چراغ های خط دار خود را در هنگام نت‌های باس قدرتمند کم می کنید.

 

چه زمانی به یک خازن نیاز دارید

در کل باید بگوییم وقتی از سیستم صوتی خودرو خود توانی بیشتر از توان تولیدی خودرو دارید نیازمند یک خازن برای تامین برق سیستم صوتی هستید در پایین تر به چند مورد آن اشاره می کنیم.

  • وقتی از یک آمپلی فایر قدرتمند استفاده می کنید.
  • وقتی ظرفیت باتری خودرو شما کم است.
  • وقتی سیم برق آمپلی فایر بلند است.
  • وقتی آلترناتیو خودرو تحت فشار است.

اما در کل کار خازن در سیستم صوتی خودرو به چند بخش تقسیم می شود.

  • فیلتر فرکانس ها
  • جدا شدن سیگنال های سیستم
  • استفاده کمتر از منبع تغذیه
  • پردازش سیگنال ها

خازن ها قادر به مقابله با تغییرات سریع ولتاژ هستند ، آنها همچنین به بلندگوهایی با سیگنال ثابت کمک می کنند. به عنوان مثال ، اگر سطح باس در یک آهنگ خاص خیلی سریع افزایش یابد، ممکن است ولتاژ کافی برای تأمین صدا از بلندگو در حد مشخص شده توسط سیگنال صوتی وجود نداشته باشد. در چنین مواردی ، خازن ها می توانند در کوتاه مدت با انرژی شارژ شده خود ، کمک کنند.

در پایان باید بگوییم شما برای کنار هم جمع کردن یک سیستم صوتی مناسب خودرو باید یک خازن هم تهیه کنید تا هم توان خودرو کم نشود هم باتری خودرو به سرعت فرسوده نشود و شما در هر حالتی صدای باس مناسب با کنترل کیفیت آمپلی فایر را خواهید داشت ، در صورت بروز هرگونه مشکل درباره سیستم صوتی خودرو می توانید در قسمت تماس با ما از مشاورین با تجربه لیندا ساب استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.