معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو تنظیم ضبط و آمپلی فایر خودرو - لیندا ساب

 

در این مقاله میخواهیم علاقمندان به سیستم های صوتی حرفه ای خودرو را با نحوه تنظیم دستگاه های پخش صدا یعنی ضبط و آمپلی فایر خودرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا از صدای حرفه ای سیستم های اتومبیل خود بیشتر لذت ببرید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود و بتوانید بهترین کیفیت صدا را از تجهیزات صوتی خود بیرون بیاورید.

تنظیم ضبط خودرو

پس از روشن کردن ضبط خودرو از اینکه گزینه EQ  صدا و قابلیت FADE در حالت تعادل وسط قرار داشته باشد , مطمئن میشویم . حال موزیکی را پخش میکنیم که با تمام قابلیت صدای, آن آشنا هستیم و قابلیت FADE را تغییر می دهیم , تا از باند های جلو صدا واضح شنیده شود .

تنظیم صدای باند عقب

سپس برای باند های عقب هم , همین تنظیمات را انجام می دهیم . بعضی از ضبط ها دارای تنظیم اختلاف صدای باند های جلو و عقب هستند و بهتر است , صدای باند عقب کمتر از جلو باشد . اگر EQ  ضبط خودرو از پیش تنظیم شده , امتحان کنید و ببینید کدام گزینه تنظیم شده , بهتر صدای موزیک را پخش می کند .

تنظیم آمپلی فایر خودرو

برای رسیدن به بهترین بازدهی آمپلی فایر خودرو , خیلی مهم است که بدانیم به چه شکل باید آن را تنظیم کنیم . کلید های SLAVE  و MASTER  به روی آمپلی فایر خودرو , نقش اتصال به آمپلی فایر دیگر را اجرا می کند . کلید PHASE  برای تغییر ورودی های ساب ووفر خودرو هستند . کلید بعدی LPF  نام دارد , که دارای دو نکته مهم است . اول اینکه تنظیم ساب ووفر و باند و آمپلی فایر متغیر است و رنج آنها بین ۸۰ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم میشود , برای همین موضوع به فرکانس های بالا اجازه عبور نمیدهد .

تنظیم باندهای درب خودرو

نکته بعدی این است که باندهای درب خودرو توان فرکانس ۱۲۰ هرتز به پایین تر را ندارند , بنابراین میزان فرکانس این باندها را ساب ووفر تولید میکند و LPF  به روی ۱۲۰ هرتز تنظیم میگردد . اما اگر بر روی ۸۰ هرتز تنظیم شود , فرکانس به اصطلاح مرده به وجود می آورد و این حالت برای آمپلی فایر ماشین خطرناک نیست .

کلید BASS BOOS

کلید BASS BOOS  : وظیفه این کلید تقویت بیس صدا است و هر فرکانسی که فرستاده شود را تقویت میکند . نکته مهم : قبل از تنظیم کلیدهای دیگر این کلید را تنظیم نکنید و باید بر روی صفر باشد . به این دلیل که باعث نابودی ساب ووفر اتومبیل می شود .

کلید SUB SONIC

کلید SUB SONIC  : این کلید بر خلاف LPF و مانند HPF , به فرکانس پایین تر از نقطه معین شده  مجوز عبور نمیدهد و این ویژگی باعث میشود , ساب ووفر ماشین در حین انجام کار از حد مجاز بگذرد . به طور دقیق تر میتوان گفت , اگر یک شرکت سازنده میزان فرکانس یک ساب را از ۱۵۰۰ هرتز تا ۲۰ هرتز تعیین کرده باشد , به این معناست که ساب برای پایین تر از ۲۰ هرتز تعریف نشده و باید SUB SONIC  را به روی ۲۰ هرتز تنظیم نمود .

تنظیم میزان GAIN

آخرین کلید GAIN  است , که برعکس تصور یک کلید تنظیم خروجی صدا و یا ولوم نیست . این کلید که با نام های INPUT SENSITIVITY  و یا INPUT LEVEL  هم نامیده می شود , فقط برای سازگار کردن صدایی که از ضبط خودرو خارج میشود , نیز می باشد . برای تنظیم این کلید صدای ضبط را تا ۹۰ درصد زیاد میکنیم , بعد GAIN  را باز میکنیم , تا جایی که صدا از حالت استاندارد خارج شود و با آرام بستن آن کلید , بهترین خروجی صدا را به دلخواه از آمپلی فایر خودرو می گیریم .

امیدواریم فروشگاه لیندا ساب توانسته باشد در این مقاله تا حدودی شما را با نحوه تنظیم ضبط و آمپلی فایر خودرو آشنا کرده باشد . حرفه ای بودن حق شما مشتریان عزیز است .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.