معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو تفاوت پخش دو دین با پخش یک دین - لیندا ساب

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، سیستم های صوتی خودرو پر قدرت تر از قبل در حال پیشرفت است تا بتواند صدایی مطلوب و با کیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

پخش یک دین

یک دین ( single DIN ) استانداردی است که توسط سازمان آلمانی ایجاد شده است ، این استاندارد به این معنا است که ارتفاع و عرض پخش خودرو از این استاندارد پیروی میکند.

خودرو سازان و تولید کنندگان پخش خودرو در سراسر دنیا از این استاندارد استفاده میکنند به همین دلیل پنل پخش خودرو به راحتی قابل تعویض است.

 

پخش دو دین

با اینکه این استاندارد عرض و ارتفاع پخش را تعیین میکند اما امروزه تولید کنندگان ، پنل های پخشی تولید میکنند که دو برابر بلندتر از استانداردهای دین است ، که به این واحد دو دین (Double-DIN) میگویند.

 

چگونه یک دین و دو دین را تشخیص دهیم

ساده ترین روش برای تشخیص یک دین و دو دین اندازه گیری آن است اگر پخش شما حدودا دو اینچ ( معادل ۵ سانتی متر ) باشد یک دین بوده و اگر دو برابر این مقیاس باشد دو دین محسوب میشود.

 

نصب پخش یک دین با دو دین چه تفاوتی دارد

جواب این سوال در دست تولید کنندگان خودرو است که فضایی که به پنل پخش خودرو میدهند چقدر است در بعضی از خودرو ها فضای برای ضبط دو دین تعبیه شده و انتخاب با کاربر است که از چه پنلی استفاده میکند اما در برخی خودرو ها این دسترسی وجود ندارد.

 

مشکلات تعویض پخش یک دین با دو دین

فرض را بر این میگیریم که خودرو شما فضای کافی برای تعویض این پخش ها را دارد کمی که به جلوتر میروید متوجه میشوید که اتصالات سیم کشی یکسان نیستند این موضوع به این معنی است که شما باید از یک سیم کشی دیگر برای اتصال دستگاه خود استفاده کنید ، اگر فضای خالی مناسب دو دین را هم داشته باشید و درپوش بردارید با فضای خالی زیادی مواجه میشوید که بین آن خطی بیانگر جدا کردن دو پنل یک دین است و اگر بخواهید ضبط دو دین را جایگزین یک دین کنید باید آن را قطع کنید.

 

چرا ضبط های دو دین

اگر چه پخش های دو دین ملاک های بیشتری برای یک انتخاب مناسب را دارد مانند صفحه نمایش لمسی ، آمپرهای قدرتمندتر و… ولی این ملاک ها آن را متمایز از پخش های یک دین نمیکند زیرا میتوانید به صورت جداگانه از صفحه نمایش کشویی مناسب برای ضبط یک دین خود استفاده کنید یا از تقویت کننده خارجی استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.