معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو بازار بورس سیستم های صوتی خودرو - لیندا ساب

امروزه دیگر سیستم صوتی ماشین یک ضرورت است تا یک نیاز حتی در بعضی خودرو ها قیمت سیستم صوتی از خودرو بیشتر هم شده البته خالی از لطف نیست بدانید که کیفیت صدایی که میشنوند هم واضح تر است هم می توانند جزییات را بهتر بشنوند.

دیگر در بازار های سیستم صوتی برند ها آنقدر گوناگون شده است که میتوان گفت بدون اطلاعات کافی نمی شود یه انتخاب مناسب انجام داد پس صد در صد قبل از انتخاب یک سیستم صوتی مناسب برای خودرو حتما با یک متخصص مشورت و در بازار های تهران به دنبال پیدا کردن قیمتی مناسب باشید.

در بازار ها هم اطلاعات درست وجود دارد هم غلط ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم برخی از اطلاعات لازم برای انتخاب یک سیستم صوتی خودرو را در اختیارتان بگذاریم تا بتوانید بین برند ها و قیمت های متفاوت بهترین سیستم صوتی با نازلترین قیمت انتخاب کنید.

 

مولفه های اصلی سیستم صوتی خودرو

سیستم های صوتی خودرو طی چند دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده و به روز شده اند ، در گذشته سیستم ها فقط قابلیت پخش رادیو AM و FM را داشتند در مرور زمان نوار کاست و پخش سی دی به مزیت های این سیستم ها افزوده شد ، امروزه سیستم های مدرن جوری پخش موسیقی را انجام می دهند که حتی در نمایش های بزرگ قدرت پخش با این کیفیت وجود ندارد این را نیز بدانید که تجهیزات خودرو در کل دنیا یکسان هستند فقط کیفیت آنها بایکدیگر متفاوت است.

سه مولفه اصلی هر سیستم صوتی خودرو شامل تجهیزات زیر است

  • دستگاه پخش خودرو (HEAD UNITE )
  • آمپلی فایر ها
  • بلندگو ها
  • حال کمی به نقش های کلیدی این سه مولفه می پردازیم.

 

از لرزش و تولید صدای اضافی جلوگیری کنید

اول از همه داخل درب خودرو مکان مناسبی برای بلندگو نیست، بعد از مدتی یا از همان لحظه می توانید صدای لرزش درب خودرو را بشنوید که در صدا تاثیر منفی می گذارد، فلز نازک درب خودرو هنگام پخش موسیقی شما می لرزد، که در دقت صدا تأثیر می گذارد. وقتی این محصولات را به پنل درب خود می چسبانید ، آن لرزش‌ها را مهار می کند و بستر پایدارتری برای بلندگو شما ایجاد می کند.

آیا تا به حال متوجه شده اید که سیستم شما با سرعت ۲۵ مایل در ساعت واقعا خوب به نظر می رسد، اما وقتی ۶۰ می رسید کمی خشن می شود؟ سر و صدا در جاده تمایل دارد ابتدا فرکانس های پایین را جایگزین کند ، بنابراین سیستم شما هنگام روشن کردن سرعت در بزرگراه روشن می شود. مواد صوتی صدا باعث کاهش میزان نویز داخلی در اتومبیل شما می شود ، بنابراین در هنگام رانندگی نیازی نیست که موسیقی خود را با صدای بلند گوش کنید.

 

یک آمپلی فایر برای خودرو خود تهیه کنید

وقتی دوستان از من سؤال می کنند، بهترین بلندگوهای اتومبیل برای باس چیست؟ جواب من همیشه این است: آمپلی فایر.

این امر مهم نیست که بلندگوهای شما چقدر خوب باشند ، با اضافه کردن توان بیشتر (البته در مشخصات عملکرد آنها) بهترین عملکرد آنها را خواهید داشت ، یک آمپلی فایر برای بدست آوردن صدای عالی در اتومبیل شما ضروری است.

 

یک محفظه باکس مناسب بخرید یا بسازید

اگر در حال ساخت جعبه ساب ووفر هستید ، حتماً آن را به درستی آب بندی کنید. نشت هوا واقعا می تواند به عملکرد فرعی شما آسیب برساند.

 

آمپلی فایر را به درستی تنظیم کنید

ما هر روز از مشتریانی که نمی توانند درک کنند که چرا سیستم صوتی ماشین جدیدشان خیلی بد است، تماس تلفنی با افراد پشتیبانی ما انجام می‌دهد ، ایده کلی این است که کنترل میزان صدای گیرنده خود را تقریباً ۳/۴ از حداکثر حجم تنظیم کنید، سپس آمپر خود را افزایش دهید تا زمانی که تحریف را بشنوید. کمی آن را خاموش کنید، هر تولید کننده آمپلی فایر پیشنهادات خاصی خواهد داشت ، بنابراین می‌خواهید کتابچه راهنمای خود را به بهترین روش برای تنظیم بازده در آمپلی فایر جدید خود بررسی کنید.

 

یک ساب ووفر به سیستم صوتی خود اضافه کنید

یک ساب ووفر خوب اکتاو پایین موسیقی شما را به تعادل مناسب باز می گرداند ، بنابراین آهنگ‌های آشنا را باصدایی کاملاً جدید می‌شنوید. یک ساب ووفر از بلندگوهای تمام رده شما نیز بارگیری می کند ، زیرا به جای “+۵” آهنگ های خود را با کنترل باس در “۰” تنظیم می کنید.

 

برای قدرت بیشتر از یک خازن استفاده کنید

افرادی که ماشین شما را طراحی کرده اند احتمالاً هنگام ساخت وسیله نقلیه شما ساب ووفر ندارند ، یک خازن به عنوان یک بافر بین تقویت کننده و باتری ماشین شما عمل می کند.

 

برای آمپلی فایر های خود از کابل هایی با کیفیت بالا استفاده کنید

برق مانند آب جاری است. شیلنگ باغ را از چاه خود به خانه خود منتقل نمی کنید ، زیرا آب کافی برای تأمین تقاضا وجود ندارد. به همین دلیل شما نمی خواهید از کابل برق ارزان قیمت برای به دست آوردن نیرو به آمپلی فایرهای خود استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.