معرفی سیستم صوتی و تصویری خودرو آشنایی با تجهیزات سینما خانگی - لیندا ساب

ساب ووفر در تجهیزات سینمای خانگی صداهای متفاوت را به گوش شما می رساند طوریکه شما اتفاقاتی که در حال تماشای آن هستید را حس خواهید کرد و دیگر از یک صدای معمولی خارج می شود.
یک ساب ووفر خوب نه تنها سهم باس مناسبی را فراهم می کند، بلکه فرکانس های سطح پایین را نیز شفاف و تقویت می نماید. ما نمی توانیم صدای ایجاد شده از ساب ووفر را به درستی بشنویم، اما ما می توانیم آنها را احساس کنیم.

سینما خانگی
سینما خانگی

ساب ووفر در سینمای خانگی

دوستداران سینمای خانگی به جای یک از دو یا چند ساب ووفر در سینمای خانگی خود استفاده می کنند. همه اتاق ها منطقه ای دورتر دارند که صدای باس را به سرعت پایین می آورد و ساب ووفر دوم به اصلاح این مسئله کمک می کند.

اگر فضایی که در اختیار دارید به اندازه ی کافی بزرگ است حتی می توانید تا پنج ساب ووفر را در سیستم خود تنظیم نمایید. بدیهی است که در این شرایط شما به فضایی متناسب با ساب ووفرهای بیشتر (و بودجه برای خرید آن) نیاز خواهید داشت، اما نگران نباشید نتیجه ای با کیفیت متناسب حتی با دو ساب ووفر نیز برای شما ایجاد خواهد شد.

سیستم های سینمای خانگی ۳٫۱

برخی از افراد سینما خانگی را فقط در سه بلندگو (مرکز، راست و چپ) و یک ساب ووفر خلاصه می کنند، که به عنوان تنظیم بلندگو ۳٫۱ شناخته می شود،  و همان پیکربندی موجود در صدای ساندبارهای امروزی است. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید یک سیستم ۳٫۱ به تلویزیون شما کمی جلوه سینمای خانگی می بخشد ، که از صدای فراگیر سینمای خانگی واقعی کم تر است. اما اگر فضای نمایش کامل سینمای خانگی را ندارید ، بهترین سیستم همان ۳٫۱ است.

سیستم های سینمای خانگی۵٫۱

تنظیمات اساسی و اصلی سینما خانگی، ۵٫۱  با ۵ بلندگو یا بیشتر همراه است: بلندگوی مرکزی ، بلندگوی چپ و راست ، بلندگوی عقب چپ و راست و البته ساب ووفر.

تاثیر بهره بردن از سیستم سینمای خانگی با تجهیزات کامل

تعداد زیادی از موفقیت های اخیر در زمینه فن آوری، اکنون سینمای خانگی را به سطحی برابر با (و در بعضی موارد ، حتی بهتر) از بهترین سینماهای جهان می رساند.

بخشی از یک مکالمه آرام بین گروه کوچکی از سربازان نگران در ساحل را تجسم کنید (بلندگوی مرکز). در سمت چپ، در پس زمینه (بلندگوی سمت چپ)، سربازان دیگر مشغول حفاری هستند. در طرف مقابل (بلندگوی راست) ، غرش دائمی امواج که به ساحل می خورند و موجودات دریایی که در آب شیرجه می روند. در فاصله دور، پشت ساحل (بلندگوهای عقب چپ و راست)، کوبیدن پای سربازان دیگر که در حال نزدیک شدن هستند به گوش می رسد. ناگهان ، از دوردست ها، انفجاری با صدای خیلی بلند (ساب ووفر + هر بلندگو) ، ترس را به دل شما راه می دهد. بنابراین حتی قبل از اینکه آنها را ببینید، صدایشان را می شنوید.

افراد هنگام واکنش به صداهای بالا از طریق دالبی اتموس (سیستم صوتی با قدرت خلق صدای سه بعدی)، به دلیل واقعی به نظر رسیدن سر خود را برمی گردانند، واقعاً خیلی خوب است. اگر شما هم می خواهید این حس را در سینمای خانگی خود تجربه کنید لازم است برای تحقق این امر، به یک گیرنده Dolby Atmos و حداقل دو بلندگوی Dolby Atmos (علاوه بر بلندگوهای سینمای خانگی دیگر) نیاز دارید. بلندگوهای Dolby Atmos را در سقف یا دیوار و همچنین در بالای بلندگوهای عقب می توان جا گذاری نمود. سینماهای امروزی مجهز به Dolby Atmos هستند، همچنین بیشتر آمپلی فایرهای جدید با Dolby Atmos که از قبل روی آن نصب شده اند ارائه می شوند.

سینما خانگی

گیرنده های سینمای خانگی

گیرنده صوتی / تصویری (AV) نه تنها صوت تمام سیستم را تأمین می کند، بلکه مغز پشت کل سیستم است. وظیفه گیرنده دریافت، تفسیر و سپس پردازش سیگنال صوتی تلویزیون از طریق کابل یا جعبه ظرفی است که به خانه می آید یعنی دقیقا قبل از ارسال آن به مقصد نهایی که همان تلویزیون و بلندگوهای شما می باشند.
برای کار با سینمای خانگی خود به یک گیرنده AV سینمای خانگی با حداقل ۵ کانال و یک خروجی ساب ووفر احتیاج دارید. پیشنهاد ما تهیه یک گیرنده AV با Dolby Atmos در آنتن و حداقل ۷ کانال است، اما فقط در صورتی که اتاق شما بتواند از آن پشتیبانی کند و قصد دارید سیستم صوتی خود را برای مدتی حفظ کنید، نیاز است که این تجهیزات را فراهم نمایید. این سیستم تجربه صوتی سینمایی  مانند را در خانه شما تضمین می کند.

یک گیرنده AV سینمای خانگی می تواند بسیاری از عملکردها را پشتیبانی نماید، مانند:

  • همه داده های صوتی را به درستی تفسیر کرده و به هر بلندگو یک کانال اختصاص دهد.
  • موارد ذکر شده به سایر بلندگوهای بی سیم در سراسر خانه را ارسال کنید. یک گیرنده خوب، مرکز اصلی صوتی منزل شماست.
  • اگر گیرنده بی سیم باشد، می تواند در هرجایی آن را قرار دهید.
  • از چندین حالت «صدا»، از صدای فراگیر سینمابه استریو (برای موسیقی) و حالت های دیگر استفاده کنید.

اگرچه گیرنده های ارزان قیمت ممکن است تمام ویژگی ها و عملکردهای مورد نظر شما را داشته باشند، اما معمولاً قدرت لازم برای انجام کارها را ندارند. برای درک بهتر این موضوع به اسکوتر در مقابل موتور سیکلت فکر کنید اگرچه هر دو دارای دو چرخ و موتور هستند و هر دو شما را به شهر می رسانند ، اما تنها یکی از اینها تجربه حس بهتر را به شما خواهند داد.

 

چه نوع سیستم های سینمای خانگی وجود دارد؟

برای انتخاب نوع سیستم خانگی مناسب توجه به نکاتی ضروری است. اندازه اتاق و دکوراسیون، نوع پوشش دیوارهای پشت تلویزیون، نوع ملکیت منزلتان که اگر اجاره ای می باشد می توانید برای دیده نشدن سیم ها از سیستم های وای فای بهره مند شوید. همچنین در نظر داشته باشید اگر محل مورد نظرتان به اندازه ی کافی بزرگ نیست می توانید ساب ووفرهای باریک تر را انتخاب نمایید.

 

انواع مختلف سیستم های سینمای خانگی

ساندبارها

اگرچه ساندبارها از نظر فنی “سیستم” نیستند، اما می توانند به عنوان نوارهای صوتی گزینه ی مناسبی باشند، مخصوصاً وقتی بودجه و مکان تان محدود باشد. در ساندبارها از قبل بلندگوهای مرکزی ، چپ و راست قرار گرفته اند، بنابراین تنها چیزی که باید اضافه کنید یک ساب ووفر و دو بلندگوی عقب است. درست است که این سیستم فضای کمتری را اشغال خواهد کرد، اما با این حال صدای فراگیر سینمای خانگی واقعی را نیز به شما می دهد.

سیستم های سینمای خانگی از پیش بسته بندی شده

سیستم های سینمای خانگی از قبل ساخته شده همیشه کم هزینه ترین و آسان ترین تنظیم هستند، البته لزوماً بهترین کیفیت صدا را ندارند. هر آنچه را که لازم دارید، همه توسط سازنده، تنظیم شده است و در یک جعبه قرار دارد بنابراین فقط کافی است آن را به تلویزیون وصل کنید. سینمای خانگی در یک جعبه همراه با نصب سخت افزار ، کابل های رنگی و دستورالعمل های آسان به راحتی قابل پیگیری می باشد. اما مسلماً، حتی اگر وقت یا تمایل کافی برای نصب همه موارد را ندارید، می توانید از تخصص نیروهای حرفه ای بهره ببرید.

سینماهای خانگی بی سیم

بلندگوهای خانگی بی سیم می توانند بهترین پیشنهاد باشند زیرا بدون ایجاد حفره ای در دیوار و یا کف به راحتی می توانید آن ها را نصب نمایید. همچنین به کمک بلندگوهای بی سیم می توانید اجزای خود را به راحتی و بدون نیاز به سیم کشی جا به جا کنید. همچنین این قابلیت را دارند که توسط یک برنامه در تلفن همراه شما کنترل گردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 11 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.